dinsdag 30 november 2010

Achteruitnaaien en F.I.E.T.S. groep

Hier liggen de lapjes voor de kerststitchery.
Ik had al een heel stuk van de sashings zondag gedaan, maar was er niet tevreden over het trok en zat scheef.
Meegenomen naar de zogeheten fietsgroep in de quiltkelder in Putten.

Hier met Aagje mijn lerares besproken en toen tot de conclusie gekomen, dat ik beter achteruitkonnaaien of te wel alles uihalen.
Ik ben een autodidact wat naaien en quilten betreft.
Mis toch de fijne kneepjes en het is heerlijk om deze nu zo te leren. Ook al kost het dan tijd met uithalen.
Dus opnieuw een malletje maken, netjes aftekenen precies spelden en naaien met een "parkeerlapje".
En jawel het trekt nu niet scheef.
Weer wat geleerd!!!!!! ook al ben ik soms een beetje eigenwijs en denk het zo wel te kunnen.
Hier ben ik samen met Aagje
Dank voor de fijne en gezellige lessen
We werken, kletsen en lachen ook veel dus een gezellige en leerzame middag.

Wat de sneeuw betreft...........Gisteren naar Putten geweest en toen was het niet leuk om te rijden een paar keer geglipt.
Nee hoor geen ongelukken wel veel gezien onderweg.
Alleen bij mij in de straat ging net een jongen op een fiets vlak voor mijn auto onderuit en ik glee helemaal scheef weg gelukkig heb ik hem niet geraakt.
Toch wel de bibbers na afloop.
Sneeuw is vooral leuk om tezien!!!!!

13 opmerkingen:

GRANNY'S HOUSE zei

Zelfs als je goed kan quilten moet je wel eens achteruit naaien en/of borduren, hoort erbij.
Je ziet er geweldig goed uit!!!!

Groetjes
Ines

Sylvia zei

"Achteruitnaaien"... ja haastige spoed is zelden goed! Ik heb er ook wel eens last van en dan gaat het ook altijd fout.
Dus take it easy!, maar de stitcherie wordt leuk.
see you, gr.Sylvia

Lida zei

Zelfs de meest ervaren naaister moet wel eens achteruit naaien! Dus maak jij je daar nu maar niet druk over, het is wel fijn dat je nu leert hoe het wel moet voor het mooiste resultaat! Wat zie je er gezellig uit in die lekkere trui! Succes groetjes
Lida

Quiltpassion.blogspot.com zei

Ja, achteruitnaaien hoort er soms gewoon bij. Fijn dat je zoveel aan je lessen hebt. Ben benieuwd hoe je de quilt afmaakt!
Groetjes, Cisca

Elly zei

Nou dat is een gezellig clubje zo te zien, dat achteruit naaien kennen we gelukkig allemaal.Maar meestal ben je daarna uiterst tevreden met het resultaat.
Wat een leuke armband zeg.
groetjes

Hennie zei

Jammer dat je werk scheef trok, soms kan het een beetje tegen zitten. Gelukkig heb je een handige tip gekregen van je lerares.
De stitcherie ziet er leuk uit, succes met je quiltje.
Groetjes Hennie.

Daniëlle zei

Gelukkig is het goed afgelopen joh! Maar schrikken doe je evengoed he?! Ach, dat uiteruitnaaien overkomt iedereen wel eens en je kunt het beter maar meteen doen anders blijf je naar het werkje kijken. Mooie avond, liefs, Daniëlle

Jossie zei

Er wordt heel wat achteruit genaaid. Hier van hetzelfde. Maar beter zo dan dat je je eraan ergert als het af is.
Gelukkig ben je weer heelhuids thuisgekomen.

Guusje, zei

Wat goed dat het alsnog goed is gekomen met de blokken en wat een leuke foto van jullie (jij en Aagje) en van de andere dames uit je fietsgroep. Eentje herken ik die heb ik vaker gezien. Gelukkig ben je heelhuids heen en weer gekomen. Veel plezier met het afmaken.

Anoniem zei

Wat dat achteruitnaaien betreft, ik heb het zo'n beetje uitgevonden! Maar daarna altijd wel tevreden met mijn extra werk. Mijn sticheries zijn ook bijna af. Wat is een parkeerlapje?

Irene Onderweegs zei

voor het productief gebruiken van de parkeerlapjes: zie http://www.quiltville.com/leadersenders.shtml
helemaal lezen!
zo ging er bij mij ook eens een lichtje branden! veel succes met je terugnaai-oefeningen!

groetjes, Irene

katrien zei

Dat gebeurd wel eens bij iedereen dat we moeten achteruitnaaien.Succes.

Unknown zei

O, dat achteruitnaaien
dat overkomt ons allemaal wel eens.
Groetjes berbel