woensdag 1 mei 2013

ufo dag en werk in uitvoering


Om nog even terug te denken aan gisteren, kroontje nog dank aan Clara
(Ik had er een speldje achter gemaakt en de hele dag gedragen)
Hebben jullie ook zo genoten  van de hele dag tv
tussendoor wel lekker zitten werken hoor en soms met een half oog gekeken.
 
Zaterdag was er weer een UFO dag in Den Dolder.
Er werd weer heel hard gewerkt
jammer genoeg is de helft van de foto's niet goed gelukt.
hier toch wat foto's
 Ineke en Marina ook wat donker maar nog wel te zien
 Anjo heel ijverig en onverstoorbaar werken aan haar lensquilt
 Een van de blokjes van Helma voor haar Nearly insane
helemaal te gek die kleurtjes.
wat een mooie combinatie ben ik wel een beetje jaloers op hoor Helma!!!!
 
Zelf heb ik gewerkt aan weer nieuwe halve cirkels voor de Amish quilt
nu moeten daar weer zwarte stukken aan.
lekker opgeschoten,
 voorlopig ben ik hier nog wel mee bezig
gisteravond bij de tv heb ik weer 16 zwarte blokken zitten tekenen.
dus ik kan hier weer mee verder.
 Dit rolletje riep weer Neem mij mee
en ja daar moet ik dan weer gehoor aan geven.
 Deze stofjes zijn voor een jurk voor de kleindochter
ze is gek op uiltjes
 Dit boek had ik nog besteld
heerlijk om te zien wat er toch allemaal met die mallen kan
 Dit is weer heel handig voor als je met de maleeln met de hand wil werken
 de hoekjes zijn dat ook veel makeelijker zonder dat je van die flapjes krijgt.
en ja gemak dient de mens.
 De blokken van de maand mei zijn ook al weer klaar.
Ik heb zelf de stof uitgezocht en deze gaat ze voor deze maand in het pakketje doen
maar ik ben dus ook hier lekker bij.
 
Ik ga ook echt proberen steeds een beetje bij te blijven,
want er liggen zoveel ufo's en dat begint me een beetje te storen.
Dus de maand blokken zijn bij en wat betreft mijn hartjes project,
 dat zien jullie iedere zondag,
 en daar loop ik eerlijk gezegd zelf een beetje voor.
ik heb er dit weekend weer 2 stroken van 21 en 23 hartjes aangezet.
Ik wil deze ook echt an het eind van 2013 af hebben.
 
Met de Marti Michell club krijgen we ieder maand uitleg over weer nieuwe mallen
 en dus heb ik vorige maand daar dat koffiekleedje van gemaakt,
 en nu dus de seven sisters 
 2 maand seven
en hier de hele tafelloper in elkaar.
Hij moet alleen nog worden doorgequilt.
kijken of ik dat nog haal voor zaterdag.
Hij  past heel mooi op de tafel in mijn kamer.
 
Ik ga straks eens even inventariseren, waar ik toch allemaal mee bezig ben
en in welke volgorde ik toch ook eens aan mijn ufo's wil werken.
in ieder geval me niet zaterdag weer laten verleiden tot een nieuw project.
help houden jullie me tegen HIHIHI


5 opmerkingen:

Sylvia zei

Leuk hoor allemaal.
Zal ik een UFO handje helpen?????
Je Antieke Quilt, je Grootmoeders bloementuin, de zwart/gele, je klosjes en de door jou gewonnen gezamenlijke quilttop van ons!!
Flauw hè, maar inderdaad ik moet ook opletten, steeds aan iets nieuws beginnen is zo verleidelijk.
Succes er mee, gr.Sylvia

Elly zei

Het ziet er allemaal weer prachtig uit Dorine en een nieuw project, gewoon doen.groetjes

Marina zei

Wow Dorine, wat ben je al ver met de 7 zusjes! Het quiltwerk daarvan is minder erg, want het grootste deel van de loper heeft amper naadjes! Ik ben druk bezig voor zaterdag, want dan laat ik jullie weer 2 hele leuke dingen zien ;-) UFO's heeft iedereen in quiltland hoor, ik hoor niet anders, daar hebben we toch bee's en UFO dagen voor?
Tot zaterdag, broodje????
Marina

Ria van Kasteel zei

Hoi Dorine, goed bezig hoor leuk je seven sisters loper.En ach een nieuw project is nooit weg toch......

Groetjes en tot zaterdag, Ria ;0))

Unknown zei

Ik ben benieuwd hoe je amishquilt gaat worden. Mooi verslag.