woensdag 4 september 2013

Boerenvrouwtje op de Marti Michell manier

 Gisteravond de eerste bijeenkomst van lieve dames,
 die aan  het boerenvrouwtje gaan beginnen
En dan wel op de manier van Marti Michell
Dus met haar templates en op de naaimachine.
Zoals veel amerikanen die niet meer met de hand kunnen werken.
Kunnen wij hollanders wel, 
maar het is ook wel eens leuk zo!!!!!!
Dit zijn de eerste 10 blokken die we gaan maken.
Marina had haar voorbeelden al klaar
Bij deze blokken worden de templates A , B en de 
nieuwe Inni mini N gebruikt

 Marina heeft eerst voordiegene die nog niet met de mallen heeft gewerkt 
het begin nog maals uitgelegd
altijd handig ook voor mij HIHI
 Speciaal voor Anne MArie de uitleg bij blokje 9

Denk aan het maken eerst van het (zogenaamde) crisisnaadje
dat is een heel klein stukje van het eigenlijke naadje.
Kijk tussen de vingers
 Dan het volgende en zo alle drie de naadje


tot dat je weer komt bij het eerste kleine stukje en nu kan je dit helemaal stikken en 
voila

 blokje nummer 9 klaar



zelf ga ik hem maken van een Jelly roll van Moda 
weet nu even de naam niet, maar zal er voor het volgend blogje een foto van maken
het zijn een beetje oude kleur stofjes rood beige blauw
 De eerste 2 gesneden
 De eerste van Claartje
 De eerste van Anjo
En Anne Marie zoals altijd snel ook 2 klaar
we hebben een heleboel tips gekregen en trucjes voor 
het snijden ik hoop dat ik alles onthouden heb 
nu aan de slag!!!!!!!

6 opmerkingen:

GRANNY'S HOUSE zei

Wordt een mooie quilt Dorine, ik moet de mijne doorpitten, maar dat is een winterklus.

Groetjes
Ines

Gonny zei

Ik heb al heel lang MM mallen in huis en afgelopen week eindelijk eens echt gebruikt. Heerlijk snel snijden met een paar lagen op elkaar (ik had 400 2,5 inch blokjes nodig).
Leuk idee de FW op een 'moderne' manier maken. Ieder in zijn eigen kleur en daardoor alles zo anders!

Ria van Kasteel zei

Een dikke pluim Dorinne, dat gaat weer iets moois worden. Ik denk dat wij elkaar niet zien op de M&M club zaterdag, maar we gaan er weer tegenaan. Maar eerst even een weekje naar Ste. Marie aux Mines.

Groetjes van Ria ;0))

Anoniem zei

Mooie stofjes heb je van die Jelly rol en wat leuk dat jullie met MM werken. Ik ben heel benieuwd. Groetjes Wilma

Unknown zei

Leuk zo'n nieuw project starten en samen met anderen is ook gezellig. succes!

Marina Fluit zei

Leuk Dorine om even te zien hoe iedereen zijn beginnetje is en het overzichtje van mijn blokjes is ook leuk op deze manier....
Groetjes
Marina.