zondag 7 juli 2013

drukke dag in Den Dolder en vanavond Dans in het theater

Een hele drukke dag in Den Dolder
begon weer met de Marti Michell club
 Deze keer was het Carpenters Wheel aan de beurt met
de mallen set A of B
Afhankelijk van de grote van de blokken die je wil maken.
hier een voorbeeldje van 2 totaal verschillende maten, 
maar wel allebei met de  set A gemaakt.


Een parallelogram snijden is ook mogelijk met deze set
 driehoekje om linkerkant af te snijden
 dan naar de andere kant, 
 Snijden en voilà nog wel even die makkelijke hoekjes eraf
 en het past altijd.!!!!
 Flying geese maken ook met 2 driehoekjes

 Hier in het midden het Carpenters Wheel en 2 ander blokjes

toen was het weer tijd om de werkstukjes van de vorige keer te laten zien
 Ria was Super ijverig geweest ze had er zelfs 3 gemaakt
( ze had dan ook vakantie)
Strandhuisjes
 Amish huisjes

 En deze dansen ze zijn een beetje dronken



De bovenste heb ik gemaakt  en die ernaast heeft Martha gemaakt
beiden van Kaffe Fasset stofjes en toch zo verschillend 

hierna hadden we een ufo dag met elkaar heel gezellig was het weer.

Ik ben begonnen met het snijden van de hexagonnen
 voor de quilt van de jongste kleindochter.
Een goede manier bedacht ook met de 
Marti Michell blokken.
voorlopig mag ik er heel wat snijden ik denk zo'n kleine 200
en daar komen dan witte driehoeken tussen.
Ach af entoe wat snijden niet allemaal achter elkaar.
want dat vind mijn arm niet leuk.
Gelukkig kan ik thuis op stahoogte snijden.

Toen ben ik maar wat hartjes gaan appliceren,
 tenslotte moet ik daar ook mee bezig blijven.

Ook heb ik nog een lapje uitgezocht voor een 
quiltje voor op school voor in de poppenhoek.
deze moet ongeveer 100 bij 150 worden 
dus ik hoef me weer niet te vervelen.

Vlug naar huis wat eten en met Roosje wandelen en 
toen was het tijd voor de jaarlijkse show van de dansschool van kleinzoon
en kleindochter.
Het was weer een supershow in het theater .
wel zo'n 200 dansers deden mee. 
van de hele kleintjes ( de pampertjes )
tot de topselectie.

foto's maken lukt eigenlijk niet goed maar wel eentje
na afloop.
het was half 12 toen ik eindelijk weer thuis was en naar mijn bedje mocht











3 opmerkingen:

Gonny zei

Druk, leerzaam, gezellig,....... Wel héééél leuk!!!

Guusje, zei

Wat ziet het er allemaal mooi uit.

Ria van Kasteel zei

Wat een leuk verslagje en wat mag je trots zijn op je kleinkinderen, kleinzoon kennen we tenslotte van de tv. Ik Vond het gisteren ook erg gezellig en de rest van de dag is ook goed gelukt.Leuke stofjes voor de quilt op school, altijd bezig. Het midden van mijn carpenters wheel is al bijna af, het is in blauw tinten en ga het als middenblok gebruiken voor de geapliceerde mandjes, je ziet het wel weer volgende week.

Fijne week en groetjes van Ria ;0))