maandag 3 februari 2014

Eindelijk weer eens een blogje

Zo er moet maar weer eens een blogje geschreven worden.
Deze keer van alles wat


Eerst even mijn randjes laten zien.
Ik ben helemaal bij met het borduren.
Het gaat al weer steeds beter.
Het  begint ook echt te wennen onder de loupe en de daglichtlamp.
Over de kleurtjes ben ik ook tevreden.
Vooral de drie groene zo bij elkaar vind ik erg geslaagd.
Ik had nog wat mooie kleurtjes bij besteld bij Soed Idee 
van dat mooie Cosmo garen.
Nu wil er alleen nog wat goud/ bruin kleur of zo bij doen.
Maar die had ze nog niet binnen.
Voorlopig komen er nog randjes genoeg om te borduren.


 Ook ben ik toch gevallen voor het haken van de deken van Tertia
heb de link ook op mijn blog rechts gezet.
Ik zag het voorbij komen en ja 
al mijn wol opgezocht en ik denk dat ik nog genoeg oude wol heb liggen
Dit is zo'n beetje de combinatie van de kleuren de ik wil gaan gebruiken.
Kom ik ook nog eens van mijn restjes af.

(Of zoals Trijntje uit Groningen het noemt haar mesthoop)
Maar nu van restjes wol in plaats van stofjes.

 Een kleine affo.
Dit is zo maar een leuk miniquiltje voor een feestje.
Hier komt een achtergrond quilt omheen zodat je steeds kan veranderen.
maar die zal ik wel laten zien als ik zover ben.

 Dit  laden kastje heb ik in december een keer zitten bekleden samen met Martha
nu is hij helemaal klaar met de handige knopjes erop.
zoonlief heeft dat gedaan,
want ik was bang om die gaatjes niet goed te maken
en dan mijn hele werk te verknoeien.
Gelukkig is het hem goed gelukt en dus weer een affo
 Dit leuke doosje zag ik van de week bij de Action
en ja die zei:"  neem me mee………"
Het is van hout en TE leuk. 
Ga het denk ik nog wel leuk versieren.
Dus de hartjes tik van vorig jaar is nog niet over.


Voorlopig ben ik nog bezig met de quilt van kleindochter en 
de quilt van dochter veel stikwerk, maar ze zijn bijna klaar
de achterkanten van beiden gaan ook deze week in elkaar en 
 ook lekker het strijken van die grote lappen…………..
Dus werk aan de winkel.
Dan breng ik ze volgende week maandag weg om te laten quilten.
Want ik zie het toch niet zitten om zo'n grote quilt zelf te doen.
Ben wel heel benieuwd naar het resultaat dan.

Hier nog een foto van een sfeer hoekje,
 dat ik op de overloop boven heb gemaakt naast de deur van mijn atelier.

Zo iedereen weer op de hoogte van mijn werkjes
fine week!!!!!!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat ben je toch een bezige bij. Leuk wat je allemaal gemaakt hebt en mee bezig bent. Groetjes Wilma

Anoniem zei

Ziet er allemaal erg leuk uit. Geen winter dip voor jou in 2014 zo te zien.
groetjes Tracey

Elly zei

Wat leuk allemaal en wat een schattig kastje met die leuke knopjes. Ben benieuwd wat je met je hartjesdoosje gaat doen. xxxx

Bed, breakfast en quilts zei

Leuk, kom je ook randjes borduren komende vrijdag?