donderdag 4 augustus 2011

Het leven gaat door.......Life goes on

 En ja het leven gaat verder of "Life goes on"
Dit blokje zat ik 4 weken geleden in het ziekenhuis,
naast Louis zijn bed te maken,
op, wat ik nu weet, de laatste dag van zijn leven.
 Gisteravond heb ik hem maar afgemaakt.
En heeft hij voor mij een bijzondere betekenis gekregen.
Zoals de hele Sweet memory quilt.
Bijna alle blokken heb ik naast Louis zijn bed of stoel zitten maken.
Ik ga hier zeker mee verder alleen ga ik hem wel anders maken als het oorspronkelijke plan.
Dus zonder de appliquatie blokken die vind ik toch niet zo mooi.
Het is nu alweer 3 weken gelden dat de crematieplechtigheid was.
Het was een bijzondere dag met een traan, maar ook een lach.
Mooie lieve woorden
en zelfs een een zelfverzonnen dansje van onze 6 jarige  kleinzoon op een liedje van K3
"Wanneer zie ik je terug"
Hierna lieten de 4 kleinkinderen ieder een ballon op. 
Veel van zijn eigen muziek oudestijl Jazz.
En een lied van een Jazz vriendin "I wish You Love"
Hierna hebben we Bossche bollen gegeten,
die we met speciaal vervoer en van Jan de Groot (de enige echte Bossche bollenbakker)
uit Den Bosch hadden laten komen.
Ja tenslotte was Louis een echte Bosschenaar.

Het is een moeilijke tijd vol verdriet, 
maar ook met weer mooie dingen en veel liefde en aandacht van lieve mensen.
Juist van sommigen waarvan je het niet verwacht.
Ik probeer door te gaan en iedere dag echt een taakje te doen.
Afgelopen week ben ik zelfs 2 daagjes naar Zeeland geweest,
waar mijn zoon met zijn gezin op de camping stonden.
Ik had daar een hotelletje geboekt voor 2 nachten.
Samen met de kleinkids heb ik genoten en zelfs in de zee gezwommen.
En mijn verhaal kon ik natuurlijk kwijt.
Ook mijn dochter heeft vanuit Franrijk iedere dag contact gehouden.
Dus veel liefde en warmte om me heen.

Maar ja thuis is het zo stil...................
Je hoorde altijd Louis zijn ademhaling en de machine voor de zuurstof.
 Hier en hierboven wat foto's van zijn rozen. 
Ik had ze allemaal afgeplukt en naast hem gezet in het crematorium.
En er zijn  al weer allemaal nieuwen
 Zelfs deze plant bloeit. Niet zo uitbundig als andere jaren.
Hij is zeker al 30 jaar oud .
 Dipladenia in de serre

Ach en zo nog veel meer mooie bloemen.

18 opmerkingen:

Marion zei

Hallo Dorine,
Ik ben slechts een incidenteel lezer van je blog en moet daarom bekennen dat ik je eerdere droevige bericht heb gemist. Ik wens je alsnog heel veel sterkte. Fijn dat je toch ook weet te genieten van kleine dingen en kleinkinderen :)

Needled Mom zei

The quiet times are always the most difficult. I am sure you see and hear Louis all the time in the house. It is a blessing that he no longer struggles for breath and having your loving family surround you is a blessing for you.

Your quilt block is beautiful. I think you should do something very special with that one.

The flowers are all gorgeous. I guess they show us that life does go on even when we do not feel as though it should.

I am thinking of you and keeping you in my prayers, Dorine. xox

Yvonne aka sommeke zei

Het leven gaat door ... maar er zullen nog moeilijke momenten zijn!
Fijn dat je lieve mensen om je heen hebt Dorine!
Dat wordt een Sweet memory quilt met voor jou een héél speciaal verhaal er achter!
Sterkte nog!

Tineke zei

Het eerste jaar na een verlies heeft zoveel momenten dat het de eerste keer "zonder"is.
Heel veel sterkte daarbij

pauline zei

Zo herkenbaar... ik zat twee jaar geleden te quilten aan een (voor mij) heel bijzondere quilt. In elk draadje zit een herinnering.
Ik wens je heel veel sterkte en denk aan je.

Vlijtige Handjes zei

Het eerste jaar is het jaar van mooie herinneringen en lachjes die je steun geven en je erdoor helpen. Maar ook de tijd nemen om verdrietig te zijn lucht op en brengt meestal weer een lach. Straks als de BEE's weer beginnen en je lekker weer kunt kwebbelen met je 'soortgenoten' is ook weer fijn.
Je block is prachtig, de warme kleuren en de herinneringen aan Louis maken deze quilt zoals er nooit mee één zal zijn.
Liefs Anita

Annelies zei

Het is nog maar zo kort gelden. Heel veel sterkte toegewenst.

foekie's fashion zei

Dorine, wat ben jij een flinke vrouw, goed van jou om de (quilt)draad weer op te pakken, het leven gaat inderdaad door en dat is soms moeilijk te bevatten. Fijn dat je zulke lieve kids om je heen hebt. Hou je goed he en veel sterkte. Groetjes van Joke

Elly zei

Lieve Dorine, wat goed dat je ook je verdriet kan delen met al je quiltmaatjes, ook diegene die je blog allemaal lezen en wat fijn dat je een mooie memory quilt kan maken
heel veel sterkte en ik wens je kleine lichtpuntjes toe in deze moeilijke tijd.

Maria zei

It would be very quiet for you in the evenings but it is a blessing Louis is at peace.
How nice for you that your family is looking after you and it is good you went for a break away with them.
It must have been nice to swin in the sea.
Lots Of Hugs
Maria XXX

Guusje, zei

Ja het leven gaat inderdaad door, hoe hard dat ook is. Fijn dat jullie zo'n mooie plechtigheid hebben gehad en dat je zoveel lieve mensen om je heen hebt. En je sweet memorie erg mooi die wordt nu nog specialer.
Heel veel sterkte de komende tijd.

Erna zei

Goed van je dat je de draad weer een beetje aan het oppakken bent. Sterkte met het verwerken. En geniet van al die prachtige bloemen. Groetjes, Erna

Ageeth Dorsman zei

Hallo Dorine, ik las je lieve reactie
op mijn blog. Wat heb je een vreselijk
verdrietige periode achter de rug...
ik wil je nog heel veel sterkte wensen
en weet van nabij wat je meemaakt.
Mijn moeder heeft nog steeds heel
moeilijke tijden na het overlijden
van mijn vader, en dat is ook heel
begrijpelijk. Je hebt gelukkig ook je
kinderen en kleinkinderen, die je
steunen en waarvan je kunt genieten.
Grappig, die overeenkomsten, en dat
ook nog aangevuld met het cavaliertje! Je maakt ook op quilt-
gebied prachtige dingen! Het werk
van je handen kan ook in deze moei-
lijke tijden een troost zijn, weet
ik uit ervaring. Sterkte de komende
tijd en liefs van Ageeth.

Hennie zei

Dorine heel veel sterkte de komende tijd. Wat fijn dat je zo'n mooie herinnerings quilt maakt.
Gr. Hennie.

Shirley zei

Dappere dame, dat was mijn eerste gedachte toen ik zag dat je weer had geblogd, zo kort na het overlijden van je DH; fijn dat je je zinnen kan verzetten met quilten en de tuin, en heerlijk dat je zoveel steun hebt aan familie en vrienden. Weet dat er nog heel veel anonieme lezers met je mee leven.

Else zei

Hoi Dorine, fijn dat je zo veel lieve mensen om je heen hebt! Goed te lezen dat je lekker aan het prikken bent, heel veel sterkte, Knuffel Else

katrien zei

Fijn voor je dat je het patchen als afleiding weer ter hand neemt,ondanks alles in deze moeilijke tijd,veel sterkte nog.

Miranda zei

Lieve Dorine...ik ben trots op je! Je blokje in wording vindt ik schitterd zo met deze kleuren...en heerlijk om op deze manier een afscheidsquilt te maken.
Knuffel