maandag 9 januari 2012

huisje bouwen nou nee!!!!! toch maar niet

Eerst wil ik jullie allemaal nog een heel goed,
gezond, inspirerend en vooral vruchtbaar quiltjaar toewensen
voor 2012.

De kerstdagen zijn heel gezellig geweest.
Tussen kerst en oud en nieuw had ik ook
het zo veel besproken buikvirus.
Voelde me niet lekker en heb zelfs leuke afspraken af moeten zeggen.
(sorry nog Petra)
 Ik hoop die afspraken vlug wel te kunnen realiseren.
Oud en nieuw stond voor mij wel heel erg in het teken van herinneren.
wat toch ook wel goed voelde.
En nu een nieuw jaar met nieuwe uitdagingen en ook wel leuke vooruitzichten.
In maart ga ik een driedaagse Masterclass Applicatie volgen bij Ted Storm.
Georganiseerd door het Quiltkabinet in Earnewald.
Ik blijf dan ook in een hotelletje in de buurt logeren.
Lijkt me een hele uitdaging zo alles met de hand.
In april en september heb ik weer 2 maal een quiltweekje op Texel geboekt.
Kijk daar nu al naar uit.
zeker omdat ik nu al weet dat gezellige bekenden ook gaan in die weken.

Het huisjes bouwen........
Ik had me daar ook voor opgegeven.
Maar na het maken van de patroontjes met paternoplaat
kwam ik erachter dat het toch wel erg klein priegelwerk wordt.
Ik heb besloten dat dit toch niet mijn ding is.
Dus ik ga al het bouwen zeker volgen op jullie blogs, maar 
doe niet mee.
Er liggen nog teveel UFO's op me te wachten.
 
Ik ben de afgelopen tijd nog bezig geweest met de Sashi-Ko

De 9 blokken zitten nu aan elkaar
en zijn ook weer met wit doorgequilt

Ik heb besloten om er toch nog een rand omheen te maken 
dan staat het wat royaler. hier alvast een hoekblok en een rand blok.
ik moet er nog 11 randblokken en 3 hoekblokken.
Ach zo blijf ik lekker bezig.
Nog even een foto van een andere verslaving........

Gisteren was het al weer een halfjaar, dat Louis overleed
de tijd gaat toch snel, maar het missen blijft moeilijk...........

17 opmerkingen:

Wilma Kuin zei

Ik heb ook nog aan jou gedacht gisteren,... De maanden gaan snel. Het gemis is zo aanwezig,... Wat kunnen we ze missen, Dorine,...

Ik wens je net als mijn schoonzusje toe dat jullie het geluk weer mogen vinden in 2012,..

Anoniem zei

Ik ben ook afgehaakt bij de huisjes. Jammer, maar ik kreeg het niet voor elkaar. Maar we gaan gezellig samen aan de kant van de bouwplaats zitten kijken. Succes met al je leuke vooruitzichten, dat maakt het missen van je lief misschien een beetje makkelijker.

Annelies zei

Doe gewoon wat je leuk is en als je erachter komt dat een huisje niet je ding is, dan niet. Het is een hobby.
Zes maanden verder, het is me wat. Sterkte hoor.

Sylvia zei

Ja de huisjes maken is of even wennen en/of de druk van één per dag van je afzetten. Ze worden wel leuk en met de paper-piecing gaat `t nu lekker.
Maar je hebt gelijk, net als bij mij wachten er ook nog wel andere dingen die af moeten.
Gr.Sylvia.

Sylvia zei

NB. Ja 6 maanden al weer geleden hè? Mijn zus al weer een jaar, is ook nog steeds wennen, 't idee dat ze er niet meer is!
Gr.Sylvia

Guusje, zei

Fijn te lezen dat het weer beter met je gaat en ja de tijd vliegt voorbij. Kan me heel goed voorstellen dat je hem nog heel erg mist. Fijn te lezen dat je allemaal leuke dingen hebt gepland en we maken nog wel een afspraak binnenkort.

Christine zei

Ja Dorine, de tijd gaat heel snel, een half jaar alweer.
Wel heel fijn dat je je leven weer zin hebt gegeven door zoveel leuke dingen in te plannen.
Je bent echt goed bezig door een hotelletje te boeken en erop uit te gaan.
Je leven krijgt weer wat meer zin zo, en dus zeg ik, TOPPIE Dorine, ik vind het heel moedig van je.
Wat een goed besluit om niet met de huisjes mee te doen als het niet je ding is.
Zou ik ook niet hebben gedaan hoor.
Wauw wat is ie mooi je Sashi-Ko, echt een plaatje.
Veel sterkte en veel plezier met die leuke vooruitzichten voor het komend jaar.
Liefs Chrissie

pauline zei

Ik had je al gemist in blogland. Fijn om te lezen dat je fijne kerstdagen hebt gehad. En dan je plannen voor komend jaar, goed van je! Lekker bezig blijven, maar ook op tijd een pauze inlassen. Een half jaar is eigenlijk nog maar heel kort.
En je sashiko wordt erg mooi en de huisjeshype laat ik ook aan me voorbij gaan. Want er liggen nog genoeg UFO 's te wachten en nog genoeg ideeën in mijn hoofd.
Groetjes,

foekie's fashion zei

Leuk dat je in Friesland die cursus gaat volgen, het is daar heel leuk. Je sashikoquilt wordt erg mooi zo, die cursus ga ik nu ook volgen in Den Haag. Die huisjes doe ik ook niet, mij te klein, ik ga de scheve huisjes bouwen. Groetjes van Joke

pauline zei

Vergeten..... Ik ben ook verslaafd aan Wordfeud. Maar ik mag (van mezelf :-)) pas kijken of iemand gespeeld heeft als ik 1 draadje gequilt heb, hihi

Needled Mom zei

The time moves quickly and yet so slow too.

Your sashiko is just gorgeous. It sounds like you have many plans for the new year.

Jossie zei

Fijn dat het weer wat beter met je gaat. Het gemis zal blijven, maar de goede herinneringen gelukkig ook.
Jammer van de huisjes. Ik ben nog bezig met voorbereiden. Ben benieuwd of het gaat lukken.

Elly zei

Wat is je sashiko mooi geworden zeg, echt prachtig. De huisjes ben ik ook niet aan begonnen, ook te klein.
Wat gaat de tijd snel he? alweer 6 maanden, sterkte

Craftluver zei

Ja tijd gaat heel snel en missen wordt echt niet net zo snel minder. Misschien maar goed ook, want het geeft ook de kracht van je gevoel weer wat jullie verbond! Maar het blijft moeilijk. Maar ik vind je heel kranig! Goed er lekker op uit gaan, sikkepitten kun je immers altijd nog en nu ben je zelf nog sterk genoeg om het te doen. Wordt alles niet makkelijker van, maar je vergeet niet te genieten van wat wel kan! Sterkte nog steeds meid! Denk vaak aan je, want het leven wordt er voor velen niet makkelijker op! Groetjes, Marianna

Craftluver zei

eh vergeet je nog te zeggen hoe mooi ik de sashi-ko vind! En huisjes bouwen, ach we hoeven het ntoch niet allemaal te doen. keuzes maken blijft en als het je ding niet is gewoon lekker doen wat je wel ligt! Geweldig dat je de driedaagse cursus bijj Ted gaat doen! Staat ook nog op mijn verlanglijstje maar dan voor quilten!

Shirley zei

Die huisjes zijn enig, maar het moet je ding zijn, en is met de machine, met paperpiecen niet iets? Prachtig is je sashico, en de rand lijkt me er erg mooi bij passen.Fijn dat de feestdagen -op de buikgriep na- toch prettig zijn verlopen.

Sjoukje zei

Hallo Dorine,

Wat leuk dat je naar Earnewâld gaat voor de cursus van Ted Storm! Ik heb erover nagedacht, omdat het Quiltkabinet mijn vaste stekkie is, maar ik ben nog een beginner, ik ben nog bezig met de basis, dan is Ted Storm iets te hoog gegrepen.
De stoffen bij het Quiltkabinet zijn fantastisch, zorg voor voldoende zakgeld!

Vreselijk moeilijk, je man te moeten missen... Ik ben blij te lezen hoe je toch weer lichtpuntjes in je leven creëert. Mijn vader is ernstig ziek en zal hoogstwaarschijnlijk het komende jaar overlijden. Ik kan me nu al zorgen maken over hoe mijn moeder het dan doet. Jouw verhaal is dan wel hoopgevend...Hoewel ik me realiseer dat hier niet alles staat. Heel veel sterkte!