vrijdag 4 mei 2012

Hexagon virus en mooie plant






Het hexagon virus waart weer vrolijk rond.
Wat is dat toch verslavend was het weer even vergeten.
Ieder vrij moment met een lekker kopje koffie in het mokje wat ik weer op Texel heb gekocht.



Deze plant had Louis zeker al 30 jaar en er kwam de laatste jaren maar zo af en toe een bloem aan. Nu bloeit hij zo uitbundig in de serre.
Wat zou hij hiervan genoten hebben.............




zo groot worden ze, het is dus geen gewone lidcactus.




en gebroken hartje in de tuin die blijven ook weer ieder jaar prachtig.



In mijn tuin zijn door de vorst van 22,9 graden een paar grote struiken dood.
althans zo zagen ze eruit. Ze zijn flink terug gesnoeid en nu lijkt het toch of ze uitlopen, ik hoop het zo.............
ik denk al wat te zien.............


4 mei toch altijd een dag om terug te denken. Ik ging altijd naar mijn vader toen hij nog leefde. Hij was in de oorlog 5 jaar in engeland. Prinses Irene brigade en mijn moeder met mijn oudste zus dus alleen in Rotterdam.
gelukkig is hij gezond terug gekomen anders was ik er niet geweest.
Maar dit heeft in hun leven en dus ook in het mijne en mijn zussen een belangrijke rol gespeeld. Waar je op zo'n dag toch even aan terug denkt. Hopelijk komt die tijd nooit weer."..............

5 opmerkingen:

Maria zei

I see you are keeping very busy Dorine.
What beautiful flowers...

Marina Fluit zei

Prachtige bladcactus Dorine! Mijn Ad is ook een liefhebber en heeft er ook een aantal van in huis, maar zo vol met bloemen hebben wij er nog nooit eentje gehad! Super!!!!

Groetjes
Marina

GRANNY'S HOUSE zei

Wat is hij mooi!!!
Dodenherdenking blijft bijzonder, mijn vader moest in Duitsland werken, erg veel heeft hij daar nooit over verteld, alleen dat hij 1 x keer met zijn broer naar Nederland was gevlucht.

Groetjes
Ines

Elly zei

Ja die cactus bloeit niet voor niets zo mooi denk ik. Wat zien je hexagonnen er vrolijk uit, gezellige zomerse kleurtjes. Alles goed met je? lieve groetjes

Christine zei

Hey Dorine,
Wat een mooie bos bloemen zo.
Das echt genieten ja.
Wat een kou is het nog buiten he, ik wordt er simpel van.
De verwarming is nu ook aan, niet echt leuk, maar........... wie weet wat voor een zomertje dat we gaan krijgen.
Fingers crossed.
Knuffies Chrissie