maandag 19 augustus 2013

Dagje verven

Beter laat dan nooit dit berichtje is eigenlijk van vrijdag
maar het hele weekend 
heb ik me beroerd gevoeld ik denk met een zomergriepje
Nu weer opgeknapt en dan moet ik mijn blogje dus nog nog inhalen.

Vrijdag hadden we Anjo, Martha en Anne-Marie
een verfdagje gepland.
Martha is de expert en zou ons lesgeven.
Zoals te zien op deze foto hebben we ook veel gelachen.
We zijn begonnen met koffie met natuurlijk wat lekkers en
 toen veel uitleg van Martha.
Ze had al heel veel voorbereid.
 De witte katoen was al allemaal in fatquarters gemaakt,
 genummerd en voor geweekt in een emmer met water en soda 

Het was de bedoeling dat we 38 verschillende kleuren gingen maken 
van drie basis kleuren

 Deze moeten eerst heel goed gemengd worden.

 Dan doe je een lepel soda water in een zakje
je mengt de kleuren erbij 
het lapjes er bij 
dichtknopen en kneden. 
niet te veel en niet te weinig

 En zo werk je de lijst met alle 38 kleurmengseltjes af
 Dit is dan het overschot van een halve dag hard werken.
 En dit zijn de doosjes met alle lapjes van Anne-Marie

Hier alles in een teiltje 
en toen ze uitgelegd lekker warm in het zonnetje

Tussen door hebben we natuurlijk ook geluncht 
en na afloop nog heerlijk in de tuin wat gedronken en gelachen.

Het is nu de bedoeling dat ze zo 3 a 4 dagen warm worden gehouden
af en toe in de zon enz. 
dan mogen we aan het uitspoelen beginnen.
ik heb het gepland voor woensdag.
Dan wordt dit spoelen en spoelen en door de fixatie
drogen en strijken en dan...................
zie je pas of en hoe mooi ze geworden zijn 
wordt dus vervolgd.

Dan heb ik er misschien weer een nieuwe hobby en verslaving bij!!!!!!!!!!!!


3 opmerkingen:

Elly zei

Spannend Dorine, ik hoop dat je je weer wat beter voelt. Je laat wel zien hoe het is geworden he?

Marina Fluit zei

Ik ben zo benieuwd hoe ze eruit komen! Je laat ze wel zien hè of FB??? Of hier???
Groetjes
Marina

Ria van Kasteel zei

Spannend hoor, het is zo leuk om te zien wat er van geworden is. Als ik dit zo zie zou ik meteen beginnen, materiaal genoeg in huis. Plezier met uitspoelen woensdag, kan je wel zo lang wachten.......

Groetjes van Ria ;0))