dinsdag 31 december 2013

Laatste hartjes zondag 52

 En nu het allerlaatste zondagse hartjes blogje.
 23-12-2013

 24-12-2013
 25-12-2013
27-12-2013

En de allerlaatste 
28-12-2013
29-12-2013
30-12-2013
31-12-2013
en hier is hij helemaal nog wel zonder randen, maar alle hartjes aan elkaar
Het was toch wel een echt monniken werk 
Eerst lapjes ondergrond snijden van 10 bij 10 cm,
 en dan de hoekjes
 dan alle hartjes tekenen op freezer paper
uitknippen
leuke stofjes uitzoeken
freezerpaper hartjes erop strijken
weer rondom uitknippen
mooie hartjes plakken
op ondergrond spelden 
en dan 
appliqueren
gemiddeld heb ik per hartje 80 steekjes gedaan
 dus dat is 80 x 365 = 29200 steekjes
en dan alle lapjes per rij aan elkaar inclusief de hoekjes
( dit dan wel met de naaimachine)
 en voilà 
daar is de lap 
Als je het zo leest lijkt het makkelijk 
was het ook wel, maar een keer is leuk 
niet ieder jaar zo'n klus............................


7 opmerkingen:

Guusje, zei

Her is een prachtige en erg liefdevolle top geworden. Dat het veel werk is geweest geloof ik direct maar het resultaat mag er zijn. Ik wens je een goed, gezond en creatief 2014 toe.

Mieke van Minnen-Kanis zei

Wat is hij mooi geworden en helemaal op tijd klaar ook nog eens. Compliment voor het resultaat en compliment voor je doorzettingsvermogen! Aan zo´n uitdaging beginnen is één, maar hem dan helemaal afmaken en ook nog eens op tijd klaar....grandioos. En een heel goed creatief jaar toegewenst groeten Mieke

Sylvia zei

Het is wel de moeite waard geweest, want hij is héél mooi geworden. Maar het moeten...ligt mij ook niet zo!!
De allerbeste wensen voor dit Nieuwe Jaar, groetjes Sylvia

Sjoukje zei

Hij is prachtig geworden! Maar ik snap helemaal dat je je niet elk jaar wilt toeleggen op zo'n taak. Ik wens je een gelukkig en creatief 2014!

Marga zei

Hij is echt te gek geworden, mijn complimenten.
Hier heb je inderdaad heel veel werk aan gehad.
Mag ik vragen hoe groot de quilt nu gaat worden?
Alvast bedankt voor je antwoord.

Groetjes,
Marga

Unknown zei

Hallo, die van jou is ook hartstikke mooi geworden zeg. Het was wel een heel karwei .Voor mij ook even dit jaar geen bom weer. Nu zelf even aan de slag. Succes met het afwerken en een goed nieuwjaar toegewenst

Quibi zei

Prachtig is je hartjesquilt, zeg!