vrijdag 31 juli 2009

naaimachine

Hier mijn verhaaltje over naaimachines. Ik lees hierover op andere blogjes.
Mijn eerste machine was een pfaff en die heb ik gekocht van het spaarbankboekje wat ik op school had gespaard.
Iedere week bonnetjes kopen en dan op een kaartplakken en als die vol was dan bij de spaarbank te Rotterdam inleveren.
En toen ik op mezelf ging wonen, in de zusterflat van het ziekenhuis, heb ik die van dat geld gekocht.
Daar veel op genaaid.

In 1987 heb ik een Bernina gekocht.Deze heeft echt zijn geld meer dan opgebracht.
Hier zijn veel kleren opgenaaid voor de kids en mezelf.
Zelfs de "De Waard" tent is hier op hersteld.
Deze machine was en is nog super.

Vorig jaar heb ik mezelf de Pfaff quiltexpression 2048 cadeau gedaan.
De steken die je daar mee kan maken zijn prachtig.
en het dubbeltransport is echt heel fijn.
De "oude" machine doet het nog steeds en gebruik ik voor zware dingen.
Momenteel is hij even in gebruik bij mijn dochter, maar ik heb het virus geloof ik niet echt doorgegeven aan haar.
Ach te druk met werken en kinderen en dan andere prioriteieten en een moeder die het graag doet is erg makkelijk.
Mijn zoon zat vroeger wel achter de naaimachine. Hij heeft hier wel vliegers meegemaakt. Van die stuntvliegers, waar hij dan zelfs mee kon springen.

Zo dit zijn mijn naaimachine perikelen.

Geen opmerkingen: