zondag 10 maart 2013

Lekker bezig..........

Gisteren met een vriendin naar steekjes en kruisjes
geweest in Huizen.
En daar weer heerlijk leuke dingen gescoord.
Handvatten voor een tas die ik wil maken.
Wat lapjes om te borduren
een leuk boekje.
En ook een kleine quiltring voor mijn popje.
 
Dat had ik nog niet laten zien.
Een paar weken geleden heeft mijn zus bij mij
 een workshop gegeven werken met Paverpol.
Daar heb ik een vrouwtje gemaakt,
 zittend, en het is de bedoeling dat ze dus een
quiltje op haar schoot krijgt.
Hier is mijn popje,
 kan het nog niet laten zien met de quiltring.
Op dit moment is ze uit logeren in de quiltwinkel van Marina.
Ik was haar vorige week vergeten
 en nu heeft ze het volgens Marina helemaal naar haar zin.
Ze leert daar erg veel.......
Het bankje waar ze op zit is ooit nog door mjn opa gemaakt dus zeker
80 jaar oud.
Van mijn zus en een vriendin, die mede de workshop verzorgde,
 heb ik de mooie oude klosjes en de oude knijpers gekregen.
Als alles klaar is wordt het een heel mooi tafereeltje.
 
Vandaag was het rotweer en koud dus echt
weer op achter de naaimachine te zitten
 Weer een blok met de A mallen van Marti Michell

Zo moet het gaan worden. Kan het niet helemaal af maken,
want ik heb voor een  blok wat stof te weinig.
Morgen even snel bij marina bestellen.
Hier 3 blokken aan elkaar
de breedte is nu ongeveer 68 cm
dus dat wordt hij dan ook als hij vierkant is met 9 blokken.
Dan nog wat randen erom, maar die zoek ik uit bij Marina.
In totaal wil ik dat hij 90 bij 90 cm wordt.
Dan is hij prima op mijn tafel.
Dus dit was een vruchtbare zondag.
 
 

10 opmerkingen:

GRANNY'S HOUSE zei

Je bent weer lekker bezig en wat een dot van een vrouwtje.
Je schiet lekker op met de blokken en ze zijn prachtig.

Groetjes
Ines

Maria zei

Lots of great things you have in your picture.
Your Doll looks really nice and what a great seat your Grandpa made many years ago.
Your blocks are looking good together too.

Annelies zei

Je bent lekker bezig met van alles.
Ik hoor het buiten waaien. Helaas, ik moet er een paar keer uit !

Elly zei

Wat een schattig popje. Je marti blokken zijn ook erg leuk met die koffiestofjes.

Guusje, zei

Wat een mooie aankopen heb je gedaan en wat een mooi beeld heb je gemaakt. Leuk zo op het bankje dat ook heel speciaal is.
Het kleed gaat erg mooi worden.

Unknown zei

Superleuk gedaan!! Als jij en/of je leuke volgers toevallig ook graag zouden meedoen met een GIVEAWAY van twee knuffel 'Zwoekans' (klinkt als een Alien, maar is eigenlijk een kruising tussen een zwaan en een toekan!), neem dan zeker eens een kijkje op onderstaande blog:

http://homeiswherethedachshundis.blogspot.be/2013/02/ready-to-fly-out-rose-white-and-forrest.html

Deze blog is van mijn moeder, die nog paar pas begonnen is met bloggen en echt superblij is met elke nieuwe volger!

Tineke Machiela zei

dat gaat leuk worden ,mooie stofje met koffie bonen en lekker;)

Anoniem zei

Mooi zeg, en dat is zeker een fijne afmeting 90x90, dat is overzichtelijk qua werk.

Rini zei

Gaat mooi en snel met die mallen van Marti M.hè?Wordt ook heel mooi!Leuk dat vrouwtje gelijk uit logeren , kijk maar uit ,ze wil er misschien wel blijven !

Ria van Kasteel zei

Je quiltje schiet al lekker op, ik was een paar dagen vrij en vanmorgen was de top klaar, zaterdag op mijn blog. En zeker weten dat dat leuke popje het naar de zin heeft bij Marina.

Groetjes van Ria ;0))