zondag 29 september 2013

Een bijna Affo en ......... en weer een Hartjes Zondag 39

Het kleine kerstquiltje is een bijna affo
ik heb hem zo gemaakt dat hij in het huisje past

Er moeten alleen nog lusjes aan de bovenkant
nu ligt hij op het Amish quiltje en dat heeft toevallig ook rode lusjes
ik heb hem met de hand doorgequilt.
niet in de ring want dat paste niet

Touwens daar heb ik nog steeds moeite mee, 
maar dat wil ik in de november quiltweek op texel onder de knie zien te krijgen.
Met hulp van Ineke en Ank
iedere dag oefenen dan moet het lukken........
 De kerstmannetjes zijn zo ver klaar en al gedubbeld
deze wordt op de machine gequilt
dan nog een rood biesje erlangs of toch blauw
en hij is ook een affo.

Even een trotse oma
vorige week haalde Floor van 8 haar zwemdiploma C
In het buitenbad wij stonden te bibberen en die bikkel zwom gewoon door.

en gisteren Bente van 6 haar A diploma
nu zijn 3 van mijn 4 kleinkinderen veilig wat zwemmen betreft.
Nu alleen Sophie nog, maar dat wordt volgend jaar hoewel die 
al rondspartelt zonder bandjes, maar in het dorp waar ze wonen
begint zwemles pas met 6.
 In het buitenbad en dan hebben ze ook in een zomer hun diploma
of zoals Floor in 3 zomers 3 diploma's

En natuurlijk ben ik nog steeds tussen door bezig met de hartjes.
Ik ben nu bezig met de laatste 40
maar ik blijf hier stug volhouden en pas na 31 december zien jullie het eindresultaat

Tot en met 24-09-2013


 23-09-2013
24-09-2013

25-09-2013
 26-09-2013
27-09-2013
 28-09-2013
29-09-2013

3 opmerkingen:

Elly zei

Leuk Dorine je kerstquiltje en die sneeuwpopjes zijn ook heel schattig.
Geweldig hoor al die goed zwemmende kleinkinderen altijd een veilig gevoel.

GRANNY'S HOUSE zei

Je hebt het er maar druk mij, maar stuk voor stuk is het allemaal leuk.

Groetjes
Ines

Marina Fluit zei

Lekker druk bezig he Dorine? Je hartjes worden echt te gek! Ik moet die ook weer eens oppakken, maar eerst moet ik allerlei voorbeelden voor de MM Club maken....
Je kerstquiltje is erg leuk geworden en je sneeuwmannen prima gelukt zo met die Marti Michell mallen, je ziet maar weer... die kan je OVERAL voor gebruiken. En je blokken gisteren van de Farmers Wife waren ook prachtig.
Groetjes
Marina.