vrijdag 21 september 2012

Internationale dag van de Vrede en meditatie

Even niets over quilten, maar iets heel anders wat mij ook bezighoudt.

Sinds 9 maanden ben ik begonnen met mediteren.
Dit bevalt me prima.
Het geeft me veel rust en ruimte in mijn hoofd en hele lijf.

Ik doe dit ook via Stadsverlichting bij vrienden thuis.
Dat is iedere woensdagavond en op de 2 de zondag van de maand.

Nu is er vanavond een meditatie op het stadhuisplein in Lelystad.
Het is vandaag de Internationale dag van de vrede.

De Nederlandse Meditatiemarathon Flevoland, Lelystad
21 september tijdens de Internationale dag van de Vrede zal wereldwijd in 380 steden gemediteerd worden door ruim 350.000 mensen. De Nederlandse Meditatiemarathon is dan in Lelystad op het Stadhuisplein. Ben jij er bij v.a. 19:30 uur. We beginnen om 20:00 uur stipt waarmee we ons aansluiten op de meditatie in Amsterdam die georganiseerd is door Stadsverlichting.

DE NEDERLANDSE MEDITATIEMARATHON
is een initiatief van Delfeno en is gebaseerd op co-creatie. In juni kreeg Delfeno de ‘ingeving’ om in Nederland een meditatie-marathon te organiseren. 
Doel van de marathon is om op diverse plekken vanuit het hart middels meditatie met elkaar en moeder Aarde te verbinden om zo door co-creatie een betere wereld te creĆ«ren…
De marathon loopt van 12 t/m 23 september en start in Maastricht. Vervolgens gaat ze langs alle andere provinciehoofdsteden, en eindigt met een meditatiemoment in Amsterdam op de Dam en alle andere provinciehoofdsteden tegelijk. De meditaties zijn allen buiten, in het openbaar, op de grote pleinen in de centra van de steden. Er zijn geen kosten aan verbonden. Je hoeft er alleen maar te ZIJN.
Voel vooral of jouw hart hier ook bij aan wil sluiten….
BE THE CHANGE YOU WANT TO SEE IN THE WORLD!  WE’RE THE ONES WE’VE BEEN WAITING FOR!


Ik ga zeker meedoen...........


2 opmerkingen:

GRANNY'S HOUSE zei

Heerlijk als je dat kan, ik gun mezelf de rust niet, maar wat niet is kan nog komen.
Mijn schoonzoon kan het heel goed, hij heeft er zelfs een speciale stoel voor.
Gewoon blijven doen, want het kan je alleen maar rijker maken.

Groetjes
Ines

quilting Jeannet zei

Wat goed van je Dorine! En het werkt echt he? Ik doe nu al ruim een jaar aan meditatie en mindfullnes, en het is heerlijk, het is een heerlijk gevoel om in het NU te leven en negatieve dingen te kunnen loslaten.