woensdag 17 juli 2013

gezellige dag bij Anne-Marie in Soesterberg

Heerlijk een dagje in de tuin bij Anne-Marie
Zij heeft de laatste Marti and Me club gemist.
Nu hadden we afgesproken om een dagje samen er naar te kijken
 en te gaan snijden voor 
het Carpenters Wheel
Eerst natuurlijk heerlijk gekletst en elkaars werk bekeken in de mooie tuin 
met de prachtige vijver met koikarpers (de hobby van haar man)


Toen in de tuin onder de parasol aan het werk.


 De vierkanten blokken snijden gaat heel goed

 Toen de grotere driehoekjes ook die gingen gesmeerd

 Toen kwamen de parallellogrammen aan de beurt
of te wel de zoute droppen
ok die ook allemaal gesneden op de MM manier
maar wat bleek 
we hadden ze allemaal de zelfde kant op gesneden en dan klopt het dus niet
dus gelukkig had Anne-Marie nog stof en op nieuw 
aan het snijden nu maar een voor een anders klopt het weer niet.
Ik had een rolletje stof dus moest er andere stofjes voor gebruiken
veel gelachen dat kunnen jullie wel begrijpen 
ach het was ook warm.en we waren vroeger blond.



 van Dorine
Van Anne-Marie
Toen gingen we nog even naar Marina voor wat stofjes voor de rand.
Wij heel trots ze laten zien aan Marina
en wat bleek nu...........................................
hadden we ze precies verkeerd gesneden
nu zouden we toch y naadjes moeten stikken en de grap
van het werken met de Mallen van Marti Michell 
is nu net dat je het allemaal makkelijk op de naaimachine kan stikken.

IK had dus niet goed opgelet op de les( te veel gekletst tussendoor)
 en het net verkeerd geleerd aan Anne-Marie
wat jammer, Ik trek het boetekleed aan.
maar wat hebben we gelachen en een leuke dag gehad.
Ik weet nu nog niet of ik het anders ga doen of het toch zo ga stikken
misschien ga ik eerst nog kijken of ik stof heb om het op de juiste manier te snijden.

Anne-Marie we doen het volgende week nog eens dunnetjes over...
en weer veel lachen.....................





4 opmerkingen:

Ria van Kasteel zei

Het belangrijkste is dat je veel plezier hebt,
Maar op tafel zien ze er prachtig uit
Dan volgende keer zonder y naadjes.

Groetjes van Ria ;0))

Marina Fluit zei

Maar jullie blokken zagen er wel heel mooi uit, ben benieuwd wat het wordt nu, met Y of zonder Y naden ;-) Maar het belangrijkste is dat jullie een hele leuke dag hebben gehad !

Sylvia zei

Oefening baart kunst, moet je maar denken! Ze worden wel mooi!
Gr.Sylvia.

Tammy Nickols zei

The most important this is that you had a lot of fun doing this. Everything looks really awesome from the pictures so I didn’t even know that you had made a mistake. It takes a few mistakes to make it perfect.