maandag 1 juli 2013

weer eens aan de breirol en een projectje tussendoor

Afgelopen dagen toen ik me niet lekker voelde,
zoals ik in vorig blogje schreef,
heb ik me weer eens op de breirol gestort.
Die van Jookies moest nu eerst maar eens klaar.
Tenslotte probeer ik dit jaar veel affo's te maken.
De laatste keer dat ik eraan gebreid had was al weer in 
november 2012 zie hier






 Er komt nog een stukje aan waar ik mijn initialen en jaar 
van maken in zal borduren en dan is hij affo
het zijn dan 24 stukjes geworden 
totale lengte volgt nog.
Ik merk wel dat mijn schouder eigenlijk niet meer wil dat ik aan het breien ben.
maar goed
 wie wat wil moet soms pijn lijden
(zoals mijn moeder vroeger zei)

 Dit is mijn projectje tussen door
een jurk voor de kleindochter die nog wel graag jurken wil dragen 
een van de ander wil alleen maar broeken aan.
 Dit wordt de voorkant met stolp plooi en 2 geappliceerde uiltjes
Achterkant wordt wat wilder met een losse flap zodat het net een schortje lijkt 
Hier is alles geknipt en bedacht hoe het gaat worden
nu eerst de uiltjes erop dat is makkelijker op nog losse lapjes en 
ik ben nu zo bedreven in het appliceren door de hartjes dat dit geen probleem meer is.
Het patroon is van farbenmix uit duitsland maar ik heb er wel lekker in zitten veranderen.
nu maar hopen dat het allemaal lukt.
De stofjes zijn quiltstofjes natuurlijk weer bij 
Marina uit Den Dolder
vandaan
wordt vervolgd.

4 opmerkingen:

Needled Mom zei

I hope you feel better soon, Dorine. I love the knitting...beautiful designs.

Your heart quilt is coming together so nicely. Very pretty.

Gonny zei

Kleindochter zal het jurkje met trots dragen. LEUK!!!

Ria van Kasteel zei

Wat een schattig jurkje wordt dit.

Groetjes van Ria ;0))

Sylvia zei

Vervelend als je je niet helemaal lekker voelt.
Beterschap in ieder geval en de jurk zal best wel lukken. Ziet er nu al leuk uit.
Gr.Sylvia